Helderinzicht: klantgerichtheid, CRM en cultuurverandering
030 246 79 51 info@helderinzicht.nl

zakelijke dienstverlening

Juist in zakelijke dienstverlening maken mensen het verschil. Vertrouwen van prospects en klanten in de kennis en kunde van u als dienstverlener is een absolute voorwaarde om tot zaken te komen. Het is opmerkelijk dat bij veel dienstverleners de kennis over klanten en prospects in de praktijk beperkt is. Bedrijven hebben geïnvesteerd in CRM-systemen, maar het gebruik blijft vaak steken op het niveau van elektronische kaartenbakken. Kennis van prospects en klanten bevindt zich grotendeels in de hoofden van medewerkers. Voor de continuïteit van de organisatie, de effectiviteit van de marktbewerking en de onderlinge samenwerking is het belangrijk om deze situatie te doorbreken.

Regie op de relatie
De kwaliteit van de marktbewerking en de dienstverlening hangt af van een geoliede interne samenwerking. Er zijn vaak meerdere medewerkers in verschillende rollen betrokken bij de praktische uitvoering van relatiebeheer. Dus is het cruciaal dat effectieve regie op de relatie met de klant plaatsvindt. Veel zakelijke dienstverleners hebben hun processen, informatie en systemen daar echter nog niet voor geoptimaliseerd.

De opstap naar een hoger CRM-niveau
De CRM-ambities van zakelijke dienstverleners gaan meestal over pro-actiever, doelgerichter en klantgerichter werken. In de praktijk blijkt dit moeilijk te realiseren. Bij de meeste zakelijke dienstverleners is CRM een kaartenbak en wil men bewegen naar effectiever en efficïenter relatiebeheer. Iedere stap naar een hoger CRM-niveau heeft zijn specifieke uitdagingen. Helder Inzicht heeft met haar diensten diverse zakelijke dienstverleners ondersteund bij het optimaliseren van hun CRM.

Enkele referenties:

Comments are closed.